I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, November 11, 2008

Jasamu Tidak Terbalas

Sekalung Penghargaan tidak terhingga kepada semua yang menolong kami di Malaysia sehinggalah kami berdua tinggal di sini Makkah al Mukarramah.Rasanya tanpa pertolongan semua pihak , tidak mungkin kami berada di sini pada hari ini.Hendak membalas dengan wang ringgit@rial kami bukanlah orang kaya yang mempunyai gedung emas , hendak bahagi tanah kami bukanlah hartanah , hendak memberi projek kami bukanlah YB , tapi percayalah kami sentiasa mengdoakan semoga "Orang-orang yang ikhlas menolong kami mendapat payungan rahmat Allah Ta'ala sentiasa dan selama-selamanya di dunia dan akhirat.Dan bunga ini menjadi saksi bahawa kami sentiasa mengingati entum/entunna semua.Jasa entum/na semua tidak terbalas oleh kami.

1.Bersyukur kepada Allah Ta'ala yang masih menyediakan ruang untuk kami datang di bumi yang penuh barakah ini.
2.Mak ayah dan mertua yang sentiasa memberi dorongan kepada kami sama ada moral,doa dan wang ringgit.Kami tidak lupa lembu yang disedekahkan kepada kami masa majlis baru ni.
3.Adik beradik dan ipar-ipar yang banyak membantu kami terutamanya kakcik yang tidak segan dan malu murajaah tiket saudi kami.Jasa entum/na semua tidak terbalas oleh kami dalam menjayakan majlis kahwin kami terutamanya kaklong , kaksiti , kakcik , zele , isyad , syapik&de gang , kakna,kakning,kak ain,abg pu,abang,kakak dan semua sekali.(ruangan pendek sangat sampai tak tertulis)
4.Mak-mak saudara mokcik,chede,che ngoh,che long,mokcik gong badak,mokngoh bukit bading dan kemahang.bapa saudara ayahngoh,ayah cik,ayahlong,pokcik,ayahngoh bukit bading.
5.Semua sanak saudara...
6.Kak Ruslina Mamat atas pertolongan menguruskan visa dan honeymoon baru ni.
7.Abang Roslan.Tanpamu tidak tahu lagi boleh terbang or tak zaujah ana.
8.Chesal dan Ayah Zan yang sentiasa membantu kami dalam kesusahan.
9.Kawan-kawan di Umm Qura yang sudi menumpangkan kami di rumah persatuan baru ni.
10.Mad Chenok dan Husni gagah perkasa serta Hamdi.
11.Ustaz Man bagi pinjam kereta.
12.Abang Rahizam.Banyak menolong nak setup rumah.
13.Abang Ibrahim,Abang Din,Abang Khairul atas hadiah barang-barang ni semua.
14.Abang Khuzaini yang menolong urus peti.
15.Khairul Ipin bagi pinjam peti.
16.Abang Azam yang menjaga peti nih.Ikan kering dalam peti dah kene bedal sikit ni.Jangan marah deh.
17.Baba Saleh dan Mama walaupun dia tidak faham tulisan melayu.
18.Tuan rumah (mama) bagi beras untuk bulan ni.
19.Kapal terbang Saudi yang menyampaikan kami dari KL ke Jedah dan MAS dari Ganu ke KL.
20.Semua pihak yang , menolong kami secara rasmi atau pun tidak contohnya Ust Said di jamiah dan Abdullah Buthi.Maafla kalau tidak sebut nama di sini , bukanlah bermakna kami tidak ingat tetapi kerana ruangan yang dihadkan hanya 20 sahaja di sini.

7 comments:

haziq's ummi said...

sama2...semua org tak mintak dibalas pn apa yg dicurahkan...cuma..satu je, jgn hampakan harapan org di malaysia..terutama harapan mak & ayah & sentiasa doakan kebahagiaan kami semua...

pak sak said...

sememangnyo susah nak balas jasa ore hok berbakti kepada kito,tidak cukup sekadar dinyatakan dlm blog..Sume orang sanggup berkorban mase, tenaga, wang ringgit untuk memberikan yang terbaik kepada kite...apa yang penting,kite bleh bagi kesenangan kepada mereka ketika susah.oleh itu pinje la dlu PSP tu..hehe

pak sak said...

ape kaitan foto bunge dgn title jasamu xterbalas???

Ibn al Haramain said...

yerla tuh.aku tinggal doh psp tu.aku beli mulo coz syapik mitok.campur dgn mok suruh beli kor dio.ambil lah psp tu dl,jgn wi ko poktam lg.cumo mg jgn wak hile sdh.klu dok mg kene ganti hok baru:P

Ibn al Haramain said...

aku xtau nok wi gapo.nantilah aku wi benda lain pulok.

Ibn al Haramain said...

doala kakcik bia cepat2 saya dapat ijazah dari makkah ni.rasa makin dok sabar nok tamatkan belaja.nok2 tengok bini dah abih belaj.rasa tercabar jgk tok laki dok abih lagi.tadi tpn kor mok,baru balik klinik.rasa mcm segar doh sore dia

pak sak said...

tula nk nikah awal sgt..hahaha